Uncategorized

Vanliga frågor från Fleet Complete kunder om COVID-19

Hur hjälper Fleet Complete kunder under COVID-19?

Vi fortsätter att finnas tillgängliga och hjälpa våra kunder och partners över hela världen och Fleet Complete följer Corona-situationen (COVID-19) mycket noggrant och bygger vår hantering på regeringens och folkhälsomyndighetens rekommendationer lokalt över hela världen.

Har Fleet Complete påverkats av COVID-19 situationen?

För att säkerställa fortlöpande support och service till våra kunder och samarbetspartners, har Fleet Complete aktiverat en kris- och beredskapsplan.

Som en del av planen följer ledningsgruppen de senaste ändringarna och riktlinjerna i samband med COVID-19 för att hålla igång verksamheten med hänsyn till situationen.

I situationer som denna tar Fleet Complete omedelbara åtgärder för att minska eventuell smittrisk för medarbetare, samarbetspartners och kunder.

Vilka åtgärder har Fleet Complete tagit för att skydda de anställda från COVID-19?

Fleet Completes medarbetare arbetar hemifrån i så stor utsträckning som möjligt, med hjälp av vår molnbaserade lösning. Denna övergången har inneburit liten till ingen störning i driften. Alla våra system är fullt funktionella under denna perioden. Hälsa och säkerhet för våra medarbetare, kunder och samarbetspartners har alltid varit vår högsta prioritet.

Vi har vidtagit kraftiga åtgärder för att skydda våra medarbetare bäst vi kan. I enlighet med regeringen, Folkhälsomyndighetens och World Health Organization’s riktlinjer har vi förbjudit alla affärsresor för våra medarbetare över hela världen tills vidare. Vi har också avbokat vårt deltagande på flera events globalt.

Är Fleet Completes interna installationspersonal påverkade av COVID-19?

Fleet Complete finns i stora delar av världen – Europa, Nord Amerika och Australien. För att nämna några platser. I vissa länder har vi installationsmedarbetare som reser ut till kunder för att installera körjournalen eller utrustningskontrollen. För tillfället är deras arbete oförändrat, med undantag för områden där offentliga restriktioner inte tillåter oss att besöka området där en kund eller samarbetspartner befinner sig.

Vi fortsätter att erbjuda kunder och intressenter online demos för våra lösningar, anpassade efter det specifika behovet.

Vårt globala tekniska support-team hjälper också till med support för kunder som inte får motta besök. Kontaka teknisk support här.  

Påverkar Coronaviruset Fleet Completes kundresa?

Fleet Complete har en väletablerad process för alla delar av kundresan, som ser till att vi utvärderar och agerar på kritiska aktiviteter för att upprätthålla processen och minska påverkan för verksamheten.

Vi kontrollerar alla processer kontinuerligt och arbetar tätt med leverantörer och andra samarbetspartners för att bedöma och minimera eventuella effekter.